close

最近很迷保羅,是個現在20出頭的小夥子,19歲遇到貴人(coldplay製作人)出了第一張專輯。
一開始是在youtube隨意瀏覽到的,結果不小心,買了專輯,練起了他的歌,成果還打算表演他的new shoes。(阿 要開天窗了)
保羅的歌都好色,每次聽一聽都會笑出來(笑)
仔細看歌詞就真的會覺得寫歌詞的保羅當時真的只是個19歲小男孩
可他是真心這麼覺得的,並且用力唱出來,
所以雖然很色,對愛情的態度也有點膚淺(總之最後就是推倒就對了),
可是又好像可以原諒(心)
當然他是個hottie也是個加分point :)

忍不住想要翻譯一個例子,而且我覺得我這陣子會失心瘋一直翻譯他的東西 :P

Loving You :Paolo Nutini
http://tw.youtube.com/watch?v=Gx0QERxjjno

Back off loneliness and hello tenderness,
滾吧寂寞 哈囉溫柔
i've been waiting for your call for so long
我已經等待妳的招喚很久了
and it must been hard just to follow your soul,
而總是覺得困難 如果只是跟著妳的靈魂
to stick to the road that your heart wants you to go
緊緊黏在妳的心想走的路上

and as you slide through the door with your morals on your sleeve
而當你與你袖子上的道德滑進我的門時
and i think it's time for all those morals to leave
我想是時候讓這些道德離開了
so lets get down and freaky baby,
所以讓我們躺下並且瘋狂吧 寶貝
let's get restless baby come on get crazy with me
讓我們不要停歇 寶貝 來吧 與我瘋狂

(*)and i said
我說
when you're loving me, i'm loving you
當你愛著我的時候 我是愛著你的
and i love your prowess and the things that you do
我愛你的無所謂懼以及你做的事
and it's your flawless soul that bleeds my stone
是你無瑕的靈魂讓我石頭般的心流血
and when your loving me i'm loving you and that's when we've got it goin' on
而當你愛著我的時候 我是愛著你的 而這使我們能夠繼續走下去

oooooo so many people think weve got it wrong
喔 大家都覺得我們錯了
they try to break us but we wont play along
他們試著拆散我們但我們沒有中計
so lets get down and dirty baby,
所以讓我們躺下並且色吧 寶貝
lets get restless baby come on get crazy with me
讓我們不要停歇 寶貝 來吧 與我瘋狂

(*)

I was so stranded
我曾經是如此的無依無靠
I was lost and abandoned
我曾經是迷失的是被拋棄的
I needed another home
我如此需要另一個歸依
And you flew in my arms
而你飛到了我的懷裡
You just flew right into my arms
妳就這麼飛到了我的懷裡

(*)X2

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    imlosting 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()